RealLifeComic FR fantrad

Talk about today's strip, or anything about the comic in general. You can also talk about any of the characters... but don't expect a response. They're FICTIONAL, you guys... sheesh. :)
Rellique
Redshirt

Re: RealLifeComic FR fantrad

Post by Rellique » Mon Apr 04, 2022 4:07 pm

gilesfinanceuk wrote: Mon Apr 04, 2022 7:29 am Mais c’est quoi ce bordel en nappage glacé ? Comment je suis sensé utiliser ça ?
Mae: Oh! Ouais j’ai décidé qu’il était temps de revenir à une interface Lcars sur mon téléphone. En fait tu peux même le faire sans avoir à Jailbreaker/
Err... hello ? Is this a correction ? Did i miss something ?

Deacon
Shining Adonis

Post by Deacon » Tue Apr 05, 2022 1:26 pm

Haha I am so confused and have no idea what that’s about. Leave it to the French to use glazed topping as a pejorative ;)
The follies which a man regrets the most in his life are those which he didn't commit when he had the opportunity. - Helen Rowland, A Guide to Men, 1922

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Tue Apr 05, 2022 9:32 pm

Deacon wrote: Tue Apr 05, 2022 1:26 pm Haha I am so confused and have no idea what that’s about. Leave it to the French to use glazed topping as a pejorative ;)
You know, it's too much information for me xD:
1: I think that "gilesfinanceuk" is a bot and just repeat a random part of my first post in the topic.

2: Okay, now I am a bit lost because of to your post xD
You use the term "glazed topping" instead of "sugar frosted". At first, I genuinely thought "sugar frosted” in the strip was another name for the "Glazed Topping”, because the literal translation in French: (sugar-> sucre); (Frosted->givré/glacé). In France when you ask for a pastry with “Sucre glace” on top, you can get in fact either actual glazed topping or icing sugar!

Furthermore, since the LCars interface is literally “on top” of the initial interface, for me it was a good adaptation at the time.

But after reading your post, I don’t know anymore what Mae meant in this strip xD.

To be completely honest I don’t know if you’re laughing at the fact that:
  • I didn’t use the correct term (if so, what is “sugar-frosted” then)?
  • I interpret “sugar frosted F***” as a pejorative term (and it is not actually)?
  • Gilesfinanceuk came out of nowhere to repeat a random part of my first post?
  • You cannot read French and it's a free taunt, et dans ce cas: vangeance sacrebleu !
  • You are salty because of the pixelwar that France won and you are Spanish? 8)
Yeah, call me Sheldon Cooper on this one. :lol:'

Thanks in advance for your answer ^^
Last edited by Rellique on Tue Apr 05, 2022 9:40 pm, edited 1 time in total.

raptor9k
Redshirt

Post by raptor9k » Tue Apr 05, 2022 9:37 pm

Google translate is where glazed topping came from most likely. Deacon was just making a comment on the food centric ways of the French I'm sure.

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Tue Apr 05, 2022 9:42 pm

Oh dear, another debate about France and food xD

Deacon
Shining Adonis

Post by Deacon » Wed Apr 06, 2022 6:10 pm

Rellique wrote: Tue Apr 05, 2022 9:32 pmYou use the term "glazed topping" instead of "sugar frosted".
I don’t speak French. That’s just what came up in Google Translate for it.

raptor9k wrote: Tue Apr 05, 2022 9:37 pm Google translate is where glazed topping came from most likely.
What in the sugar frosted fsck are you talking about? Haha no, you’re 100% correct!

Rellique wrote: Tue Apr 05, 2022 9:42 pmOh dear, another debate about France and food xD
There is no debate about France and food. If you visit France and don’t have an absolutely stellar culinary experience, you’re doing something wrong. I was in a Parisian suburb for work a few years back, and just visiting a neighborhood restaurant on the corner for lunch resulted in one of the best meals and wine I’ve ever had. The locals were like, “Yeah, this is alright, but you should try the good stuff.” I was thinking good lord if this is mediocre, then how incredible must the good stuff be??
The follies which a man regrets the most in his life are those which he didn't commit when he had the opportunity. - Helen Rowland, A Guide to Men, 1922

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Sat Apr 09, 2022 8:53 pm

4 Avril 2022 / Appril 4 2022

Image

Liz: Hey, on va manger dehors pour ce soir ?
Mae: J’aimerai bien, mais « bouger » n’est pas vraiment une de mes options pour l’instant.

Liz: Tu n’avais pas un rendez-vous avec ma massothérapeute aujourd’hui ?
Mae: Lien de cause à effet. Elle a été absolument INCROYABLE, et elle a travaillé les muscles en haut du dos que je ne savais même pas que j’avais.
Mae: … Mais elle était apparemment si bonne que le bas de mon dos a décidé de se rebeller.

Liz: Ooooh, ouais, j’aurai peut-être dû te prévenir. Dawn est quelque peu minutieuse. J’aurais dû lui demander de mettre moins de pression.
Mae: Oh c’était FANTASTIQUE dans l’immédiat. C’est seulement après être rentrée à la maison que mon dos a finalement eu le courage de se plaindre.

Liz: Ibuprofène et Patch chauffants alors ?
Mae: Ça, ou alors planifier un autre massage du dos. Soit on vainc le mal par le mal, soit tout le bas de mon corps est paralysé.
Mae: Dans tous les cas, L’aromathérapie en vaudra la peine.
Last edited by Rellique on Sun Apr 17, 2022 9:41 pm, edited 1 time in total.

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Mon Apr 11, 2022 8:05 pm

11 Avril 2022 / April 11 2022

Image

Mae: *soupir*, Star Trek a brisé mon cœur.
Tony: Tu n’arrives pas à rentrer dans cette saison de Picard ? Je pensais que tu l’adorais.

Mae: Non, Picard est super. C’est plus, Star Trek… au sens large du terme. Ils viennent juste de prendre le wagon des N.F.T. en marche, et ça semble tellement contraire aux idéaux de la série.

Mae: Genre, la Fédération existe dans un monde post-pénurie sans argent, et là ça vend des Jpeg artificiellement limité hors de prix.

Mae: Znfin, je pense que tu dois te rappeler que la fédération est une fiction, et que Star trek est produit par une entreprise qui n’existe pas dans un monde sans argent.
Tony: Je sais, mais… Comment je suis supposée prendre le fait que ma franchise préférée de tous les temps est en train de me laisse tomber comme ça ?

Tony: ‘Chais pas, je pense que tu devrais te définir par autre chose que le média que tu consomme ?
Mae: euh, salut, moi c’est Mae. Je crois qu'on ne s'est jamais vu.
Tony: Ouais, pardon, je ne sais pas ce qui m’a pris.
Last edited by Rellique on Sat Apr 16, 2022 4:16 pm, edited 1 time in total.

Doc Giggles
Redshirt

Post by Doc Giggles » Mon Apr 11, 2022 10:40 pm

Rellique wrote: Tue Apr 05, 2022 9:42 pm Oh dear, another debate about France and food xD
I like french food... Most of it. The bread isn't as great as they want to think it is.
Disciple of Gnarr
“Let there be truth, happiness, and waffles”
-Nomad, Dark Lord & Avatar of Gnarr

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Tue Apr 12, 2022 9:02 pm

Doc Giggles wrote: Mon Apr 11, 2022 10:40 pm
Rellique wrote: Tue Apr 05, 2022 9:42 pm Oh dear, another debate about France and food xD
I like french food... Most of it. The bread isn't as great as they want to think it is.
Well, maybe it depend on what kind of bread you choose et where you buy it. If its a simple baguette, overcooked/too crusty, late in the evening from the supermarket, yeah it won't be good. I don't specially want to defend French's bread honor, but every expatriates i knew which have tasted fresh french bread from a bakery used to say "Well, bread in France, THIS is something!".

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Wed Apr 13, 2022 10:02 pm

13 Avril 2022 – April 13 2022

Mae: Hey, tu te rappelles où tu as vu la bonbonne de fermentation de 20 litres pour la dernière fois ? Je voulais faire une nouvelle cuvée d’hydromel, mais je ne me souviens pas où l’avoir vu la dernière fois.
Liz: Oh, euh… Je pense que c’était dans le garage, je crois. C’est pas dans la maison.

Mae: Ah, fait chier. Ok, j’en achèterai une nouvelle si j’en ai l’occasion.
Liz: Mais… On en a une. C’est dans le garage.

Mae: T’as regardé le garage récemment ? Les choses ne sont plus « dans » le garage désormais, ils font « partie » du garage maintenant.
Liz: Idée saugrenue : Tu pourrais ranger le garage ?

Mae: C’est un vrai travail pour quelqu’un d’autre je crois
Liz: Comme qui ?!
Mae: … un géologue peut-être ?
Last edited by Rellique on Fri Apr 15, 2022 9:01 pm, edited 1 time in total.

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Thu Apr 14, 2022 8:09 pm

14 Avril 2022 – April 14 2022

Mae: Okay garage, c’est entre toi et moi. J’ai toute la journée de libre, alors tiens toi prêt pour une organisation intensive !

Mae: HRNNG !

Mae: Huh.

Mae: Je n’aurais jamais pensé dire ça un jour…
Mae: … Mais j’ai peut-être besoin d’un homme pour m’aider.
Liz: Désolé, on est à court.

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Thu Apr 14, 2022 8:47 pm

Aaaaaaaand, suprise ! I wanted to try this clean & trad stuff, and here it is !

Image

Edit 15/04/2022: i edited the link to have a smaller image instead of putting it in spoiler because it is too large.
Last edited by Rellique on Fri Apr 15, 2022 7:58 pm, edited 1 time in total.

Rorschach
The Immoral Immortal

Post by Rorschach » Fri Apr 15, 2022 6:20 pm

Deacon wrote: Wed Apr 06, 2022 6:10 pm I don’t speak French.
so I’ll let my funky music do the talking.
To Let

Rellique
Redshirt

Post by Rellique » Fri Apr 15, 2022 7:56 pm

15 Avril 2022 / April 15 2022

Okay, so surprisingly, it was easier than write and format the text here. So from now on, i will clean and trad the comic directly here and on twitter (as a replay to the original post). And yeah, i finally find the right url format to have the small version of the image from twitter, i wil edit the previous post xD.

Image

I considered very carefully about the swear word. You have absolutely no idea how many swear words we have in french, even only for "f**k". That's why Tropic Thunder is better in French than in English during one scene :P.